Aanvullende voorwaarden
Inhoudsopgave
Artikel 1 - Verkoop Vintage en tweedehands design
Artikel 2 - fonQ interieuradvies service
Artikel 3 - Montageservice
Artikel 1 - Verkoop Vintage en tweedehands design
Je kan bij fonQ vintage en tweedehands meubels, verlichting en accessoires kopen. Houd bij het kopen van deze producten rekening met het volgende:
- fonQ werkt samen met de tweedehands marktplaats Reliving bij het aanbieden van het assortiment in Vintage en tweedehands design en maakt daardoor gebruik van de services en voorwaarden die Reliving stelt.
- Na het bestellen van een product van Reliving op de webshop van fonQ ontvang je een email met een link om een bezorgafspraak te maken. Reliving brengt je in contact met de verkoper van het product. Via de link kom je samen met de verkoper van het product in een chatvenster op het platform van Reliving waarin gezamenlijk een levermoment wordt bepaald.
- fonQ en Reliving zijn gerechtigd de NAW gegevens van de klant te delen met de verkooppartner om de order juist en tijdig te verwerken.
- De verkooppartners zullen producten verzenden met de verzendpartij Brenger of PostNL, afhankelijk van de afmetingen en breekbaarheid van het product. Voor pakketpost kan PostNL ingeschakeld worden, voor grotere of breekbare producten zal er transport door Brenger worden ingeschakeld.
- fonQ en Reliving hebben de transportkosten verwerkt in de verkoopprijs.
- Waar fonQ normaliter geen retourkosten hanteert, worden er bij het retourneren van vintage en tweedehands producten wel kosten in rekening gebracht bij de klant. fonQ dient de klant daar voldoende over geïnformeerd te hebben op de webshop.
- De retour wordt verzorgd door Brenger of PostNL. Indien Brenger wordt ingeschakeld, gelden er variabele tarieven tussen €35-€89 euro, afhankelijk van de grootte van het product en de locatie van de koper en verkoper.
- Wanneer de klant een retouraanvraag doet, neemt Reliving contact op met de klant om de retour op te lossen. De klant wordt hierbij geïnformeerd over het tarief voor de terugzending, waarna de klant akkoord kan gaan of kan afzien van de retourzending.
Artikel 2 - fonQ interieuradvies service
Je kunt bij fonQ een interieuradvies aanvraag doen, zodat we jou kunnen helpen met het inrichten van jouw woonruimte. Houd bij deze service rekening met het volgende:
- De aanvraag voor een interieuradvies bestaat uit het aanleveren van informatie over jouw woonruimte, -wensen en -stijl, het afrekenen van het advies en het maken van een afspraak voor een videogesprek met de styling adviseur. Dit gaat door middel van een vragenlijst die gestart kan worden op fonQ.nl. De aanvraag voor het persoonlijk advies kan je hier starten.
- De kosten en betaalmomenten voor het persoonlijk advies zijn hier weergegeven.
- De prijs van het advies is per woonruimte. Indien de klant in een gezinswoning woont waarbij de woonkamer en eethoek nauw met elkaar verbonden zijn, kan de klant kiezen voor een advies voor ‘Woonkamer + eethoek’. Indien de stylist de ruimte te groot acht, kan de stylist bepalen dat de woonkamer en eethoek als twee aparte woonruimtes beschouwd worden, en zal de klant een keuze moeten maken welke woonruimte prioriteit krijgt; of nog een interieuradvies afnemen voor de tweede ruimte.
- De klant kan een afspraak voor een interieuradvies tot 24 uur van te voren cancelen of wijzigen. Als de klant de afspraak cancelt dan ontvangt de klant het geld voor het interieuradvies weer terug. Annuleert de klant de afspraak binnen 24 uur voor het afgesproken tijdslot, dan brengt fonQ vooraf overeengekomen kosten voor de service in rekening.
- Mocht de klant op het geplande moment van het interieuradvies niet aanwezig zijn, dal zal de stylist de klant telefonisch benaderen. Mocht de klant dan niet bereikbaar zijn, of de afspraak alsnog niet kunnen nakomen, dan zal de stylist de klant e-mailen met een mogelijkheid om een nieuwe afspraak in te plannen. Als de klant op het tweede tijdslot ook niet aanwezig is, dan vervalt de mogelijkheid op een interieuradvies en is de klant de gemaakte kosten hiervoor kwijt.
- Het is de verantwoordelijkheid van de klant om de stylist goed te informeren over de woonwensen en de gewenste woonstijl. Daarnaast is de klant zelf verantwoordelijk om de stylist voorafgaand aan het advies de benodigde documenten aan te leveren: een plattegrond met juiste maatvoering, foto’s van de ruimte waarvoor het advies bestemd is en een moodboard met stijlvoorkeur.
- fonQ is gerechtigd om contact gegevens van de klant (naam, emailadres en telefoonnummer) én input die geleverd is in de vragenlijst en per mail te delen met externe/freelance stylisten om tot uitvoering van het advies te komen.
- Indien je de vragenlijst hebt afgerond en daarmee je naam en emailadres hebt verstuurd, is fonQ gerechtigd om contact met je op te nemen over het afronden van de bestelling.
- De stylist zal de klant op basis van de verkregen informatie zo goed mogelijk voorzien van een passend interieuradvies. Na afloop van het interieuradvies kan de klant nog een eenmalige vraag stellen aan de stylist ter verduidelijking van het opgeleverde advies. De klant kan deze vraag stellen via een vragenformulier die via de email aan de klant wordt verstrekt. Mocht de klant niet tevreden zijn over het advies dan kan fonQ helaas geen alternatief advies aanbieden.
- De stylist van fonQ is niet aansprakelijk voor een foutief advies van welke aard dan ook. De stylist heeft namelijk niet zelf de plattegrond van de ruimte kunnen inmeten en is ook niet ter plaatse geweest om de ruimte te kunnen bekijken.
-
fonQ is gerechtigd om de inhoud van het persoonlijke advies te gebruiken ten behoeve van content op de webshop. Hierin zullen persoonlijke foto’s en informatie niet zichtbaar zijn.
Artikel 3 - Montageservice
Je kan bij fonQ een montageservice aanschaffen en een afspraak maken om bij fonQ gekochte meubels of producten professioneel door een vakman te laten monteren of op te hangen. Houd bij deze service rekening met het volgende:
1. Vakmannen van Zoofy verzorgen de montageservice.
2. De kosten van montageservice zijn berekend per type product en zijn vaste prijzen.
3. fonQ en Zoofy zijn gerechtigd de NAW gegevens van de klant te delen met hun vakmannen om de montageservice juist en tijdig te uit te voeren.
4. Na het bestellen van montageservice wordt er door Zoofy contact opgenomen over het inplannen van een afspraak. Hiervoor dien je informatie over het te monteren product aan te leveren en weten wanneer het product bij jou thuis geleverd is.
5. Na het inplannen van een afspraak zal Zoofy een geschikte vakman zoeken voor jouw klus.
6. Indien het niet lukt om een vakman te vinden voor jouw klus op de aangegeven tijd, zal Zoofy weer contact opnemen en een nieuwe afspraak proberen in te plannen.
7. Indien er 2 of meer vakmannen nodig zijn voor jouw klus, zal Zoofy je daarover informeren. Ook zal je hiervoor een meerprijs moeten betalen omdat er meerder vakmannen ingeschakeld worden. Redenen waarom er mogelijk meerdere vakmannen nodig zijn onder andere;
- Te monteren product is te groot en te zwaar om door 1 persoon te tillen of in elkaar te zetten.
- Het product moet hoger gemonteerd worden dan standaard plafonds van 2,6 meter.
8. De vakman monteert alleen de producten waarvoor je de afspraak hebt gemaakt.
9. Het is jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de vakman de montageservice juist, tijdig, veilig en volledig kan verrichten:
- Zorg dat je beschikt over alle onderdelen voor de door de vakman te monteren meubelen.
- Zorg dat het te monteren product aanwezig is in de ruimte waar je het geplaatst wenst.
- Zorg dat de ruimte waarin de vakman de klus uitvoert schoon, droog, vlak, geventileerd en verlicht is, met genoeg ruimte voor de montageservice. De vakman dient veilig in de ruimte te kunnen werken.
- Zorg dat de vakman het product in overeenstemming met de gebruiksaanwijzing kan monteren waaronder begrepen maar niet beperkt tot: het aanwijzen waar de vakman het meubel aan de muur kan bevestigen in verband met in muren verwerkt leidingwerk alsook het verwijderen van plinten.
- Je dient zelf aanwezig te zijn bij de uitvoering van de montageservice en eventuele tilhulp te verlenen indien nodig.
- Als je aan één of meer van de hierboven genoemde voorwaarden niet voldoet, is de vakman niet gehouden om de montageservice te verrichten. Op het moment dat je wel aan de hierboven genoemde voorwaarden voldoet, kan je een nieuwe montageservice afspraak met ons maken. Voor iedere geplande montageservice afspraak betaal je de kosten voor de montageservice.
10. Je kan tot 48 uur van te voren de montageservice annuleren of wijzigen zonder dat we kosten in rekening zullen brengen. Annuleer je binnen 48 uur voor het afgesproken servicemoment, dan kan Zoofy besluiten de gemaakte kosten niet terug te betalen aan de klant.
11. Indien het product is gemonteerd en je het product daarna toch wenst te retourneren ontvang je de aanschafwaarde van de montageservice niet terug.
12. Eventuele door de vakman te maken parkeerkosten zijn voor jouw rekening.
13. Eventuele door de vakman te maken materiaalkosten zijn voor jouw rekening.